"הסיפור שאני חולק איתכם היום הוא סיפור של תקווה.

יש רבבות אנשים כמונו, שנראים רגילים כשאנו פוגשים אותם או עוברים לידם: בחנויות, בפארקים, בבתי-ספר, בקולנוע, במכללות, במרפאות ובכל מקום. ייתכן שעובדים איתם בכל יום, יוצאים איתם בכל יום ויכול להיות שהם שכנים שלנו. הכול נראה רגיל.

אבל רבים מאותם אנשים מסתירים התמודדות קשה שלא נראית לעין, משום שאין סימנים חיצוניים ברורים. התמודדות שמסעירה את חייהם ואת חיי הקרובים אליהם.

יש שתי קבוצות מתמודדים הקשורים באופן אינטימי אחת לשנייה. הראשונה היא מתמודדי נפש מכל הסוגים. המחלות הללו משתקות אותם באופן פיזי ונפשי. 365 ימים בשנה, 24 שעות ביממה. כל השנה.

בקבוצה המתמודדים השנייה נמנים יקיריהם של מתמודדי הנפש. הורים של…, בני ובנות זוג של…, ילדים של…, אחים ואחיות של…, וגם חברים קרובים של… זו התמודדות של 365 ימים בשנה, 24 שעות ביממה. כל שנה.

אני וזוגתי, כ-20 שנה, אנו הורים של מתמודדת. 20 שנה מנסים לעזור ולא מבינים מה יש לילדה היפה, החכמה, הכישרונית, האכפתית, האוהבת. הייתה התייעצות עם עובדות סוציאליות, פסיכולוגיות, פסיכיאטריות. נטילת תרופות. התמודדות מול משרדי הרווחה וביטוח לאומי האטומים. בכל אלה, השתדלנו לתמוך בה באופן כלכלי ונפשי.

אני וזוגתי חווינו אבדה קשה ביותר כהורים לפני 25 שנים. ההתמודדות של 25 שנים לא שוכחים, אבל היא כן מתרככת עם הזמן. היא מלאה בעליות וירידות. זו רכבת הרים. לאורך שנים ליוותה אותנו הרגשה שאנחנו לבד במערכה. הרגשה של עצב. הרגשה של בושה. הרגשה של חוסר אונים. הליכה במקום.

כל זאת עד לפני שבוע. בשבוע שעבר השתתפנו בכנס של 'מילם', מרכז ייעוץ למשפחות מתמודדים. שם הכנס היה 'רוחות של תקווה' והוא התקיים במלון באילת, יומיים. 250 משתתפים, הורים, בני ובנות זוג, אחים ואחיות, ילדים וחברים. ביחד, כמונו. אנחנו לא לבד במערכה. יש תקווה. יש אלפים כמונו, מתמודדים. דיברנו, בכינו, צחקנו יחד. העיקר שמבינים שיש עם מי לדבר, לחלוק, להתייעץ, להישען, לתמוך ולהיתמך. יש אור בקצה המנהרות של רכבת ההרים. אנחנו לא לבד. יש תקווה.

יש מרכזי 'מילם' בכמה ערים בארץ, כולל אילת. כבר במשך שלושה שבועות אנחנו נפגשים המנהלת בסניף אילת. היא מלאך – מייעצת לנו איך להתמודד, עוזרת, מרגיעה, מחבקת ומתכננת איך להתקדם מול הרשויות.

לסיכום, אם אתם מכירים קרובי משפחה או חברים שאתם יודעים שמתמודדים כמונו, יש מקום בו אפשר לקבל אוזן קשבת, חיבוק וסיוע."